piątek, 6 czerwca 2014

Budżet dla Chełmińskiego

Wczoraj ukazały się listy pomysłów na które będziemy głosowali w Budżecie Partycypacyjnym. Jestem zaskoczony tym co znalazłem na listach... 

źródło: lifestyler.pl
Niespodzianka mniejszej wagi - na Staromiejskim złożonych zostało 7 projektów. Niestety tylko 5 pozytywnie przeszło etap weryfikacji. Skąd zaskoczenie? Chociażby stąd że Staromiejskie powinno być centrum życia naszego miasta. Mam nadzieję, że kolejna edycja da mieszkańcom Starówki bardziej urozmaiconą ofertę - trzymam kciuki! 

Przejdźmy jednak do sedna - CHEŁMIŃSKIE.

Na Chełmińskim mamy wysyp projektów drogowych - 9 z 16 projektów! 
Natura tych projektów jest niestety taka, że w przypadku głosowania na naprawę drogi zablokujemy przyznaną nam pulę. Projekty drogowe na Chełmińskim sięgają nawet kwoty 320 000 zł. Dla przypomnienia pula lokalna wynosi tutaj 363 000 zł. W wypadku wyboru takiego projektu zrealizowany będzie tylko on - ewentualnie jakiś mały projekt uzupełniający pulę.

Ponad 70% wnioskowanych środków to drogi, chodniki i parkingi
Druga strona medalu (który będzie miał prawdopodobnie trzy strony) wiąże się z niedawnymi konsultacjami społecznymi "Zielony Toruń" - dla przypomnienia na Chełmińskim na daremno szukać będziemy zorganizowanych terenów zielonych. Jednak na liście do Budżetu Partycypacyjnego znalazły się tylko dwa projekty związane z zagospodarowaniem zieleni na potrzeby mieszkańców. Wynikać to może choćby z braku terenów gminnych nadających się pod tego typu inwestycje w obrębie Chełmińskiego.

Trzecim aspektem który chciałem poruszyć są potrzeby młodzieży. Na liście znajdziemy dwa projekty skierowane stricte do młodzieży z naszej dzielnicy - siłownia w Gimnazjum nr 3 oraz Street Park "A2B". Mam nadzieję że siłownia nie będzie służyła wyłącznie uczniom - nie takie są regulaminowe założenia Budżetu Partycypacyjnego, więc mamy okazję zorganizować siłownię dostępną dla mieszkańców - to ciekawy i cenny pomysł. 

Drugi z projektów sportowo-rekreacyjnych to Street Park "A2B" mam niewątpliwy zaszczyt być współautorem pomysłu dzięki czemu poznałem wartość jaką prezentuje idea Street Workoutu. Na pisanie czym jest Street Workout przyjdzie czas - dziś krótka prezentacja w formie filmu:


Jeżeli już wiesz że Street Workout powinniśmy promować w Toruniu zapraszam, dołącz do wydarzenia => CH 0046 - Street Park "A2B" <=

Mam nadzieję że Chełmińskie nie stanie się zabetonowaną i zaasfaltowaną dzielnicą bez miejsca na spacer, sport i rekreację. Głosowanie rozpocznie się 21 czerwca - wybierajmy rozsądnie :)