sobota, 8 listopada 2014

Projekty widmo w akcji Urzędu Miasta

Jeszcze przez 2 dni (do 10 listopada) można głosować w plebiscycie "Odmień z nami swoje otoczenie". Konkurs organizuje CH Bielawy wraz z toruńskim magistratem.

Oficjalnie, jak czytamy na miejskiej witrynie torun.pl, dzięki akcji jedna z 5 inwestycji miejskich, realizowanych w ramach budżetu obywatelskiego zostanie dofinansowana przez CH Bielawy kwotą 10 000 zł. SUPER!

Jednak tu zaczynają się schody ;) Oczywiście nie chodzi o to, że w Toruniu mamy budżet partycypacyjny a nie obywatelski (przynajmniej z nazwy, choć i tak nikomu różnicy to nie robi). Oddałem swój głos przez facebookową aplikację ale dopiero potem postanowiłem zweryfikować projekty, które dostępne są w konkursie. 

W konkursie Centrum Handlowego i Urzędu Miasta głosować można na następujące pomysły:



Nie potrzeba dużo pracy, żeby porównać powyższe z tymi, które zostały wybrane do realizacji w 2014 i 2015 roku w ramach Budżetu Partycypacyjnego w Toruniu. Powiem więcej, żeby porównać powyższe z wszystkimi zgłoszonymi przez mieszkańców. Tutaj odpowiednie linki:


Ja sfalsyfikowałem wyłącznie dwa. Z terenów, które znam i co do których nie mam wątpliwości.

1) Siłownia na świeżym powietrzu - Osada Leśna Barbarka
NIE ZGŁOSZONY W BUDŻECIE PARTYCYPACYJNYM

2) Plac zabaw - ul. Matejki 46
NIE ZGŁOSZONY W BUDŻECIE PARTYCYPACYJNYM

po drugie, gdzie tu wcisnąć plac zabaw?!
WOW - z tego co przeglądam, również pozostałe projekty nie są realizowane w ramach Budżetu Partycypacyjnego w 2014 ani 2015 roku.

Siedzę teraz w dość sporym szoku, przeglądam regulamin konkursu w którym nic nie ma i myślę: o co kaman?! W poniedziałek poproszę Urząd Miasta o wyjaśnienie!

PS. sprawdźcie jeszcze raz listy projektów bo mogłem popełnić błąd - choć przeglądałem kilkukrotnie KD